афедри, центри, лаборатор≥њ
афедра соц≥ально-гуман≥тарних дисципл≥н
та украњнознавства
- „ас утворенн¤ Ц 2006 р≥к.
- адровий склад кафедри Ц 9 ос≥б, ≥з них Ц доцент≥в Ц 2, в.о. доцента Ц 1, кандидат≥в наук Ц 3.
«ав≥дувач кафедри Ц ∆ук ћ.¬., доцент, кандидат ф≥лософських наук, випускник програми ƒерждепартаменту —Ўј "√ромадськ≥ звТ¤зки"† проекту "√армон≥¤" та украњнсько-канадського проекту "–озбудова демократ≥њ".
- ќсновн≥ напр¤ми роботи кафедри
- Ќаукова робота. ѕроблема, над ¤кою працюЇ кафедра Ц "—учасне украњнське трансформац≥йне сусп≥льство: формуванн¤ креативноњ особистост≥ та ≥нновац≥йних стратег≥й життЇвого усп≥ху".
- Ќавчальна робота. Ќа факультет≥ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ дл¤ вчител≥в та кер≥вник≥в навчальних заклад≥ввикладаютьс¤ навчальн≥ курси за темами: "‘≥лософськ≥ основи сучасноњ осв≥ти", "Ќормативно-правове забезпеченн¤ осв≥ти", "ќснови життЇбезпеки", "”крањнське д≥лове мовленн¤", "ћетодика викладанн¤ украњнськоњ л≥тератури", "ћетодика викладанн¤ рос≥йськоњ мови, заруб≥жноњ л≥тератури", 15 спецкурс≥в за вибором.
Ќа факультет≥ переп≥дготовки дл¤ маг≥стр≥в Ц "—тратег≥чний менеджмент", "—тратег≥чний менеджмент в осв≥т≥", "‘≥лософ≥¤ менеджменту", "¬ища осв≥та та Ѕолонський процес", "ѕроектн≥ технолог≥њ", "”крањнське д≥лове мовленн¤", "ћоделюванн¤", "ѕсихолог≥¤ педагог≥чного менеджменту", "—учасн≥ теор≥њ управл≥нськоњ д≥¤льност≥".
- ќрган≥зац≥йна робота. « ≥н≥ц≥ативи викладач≥в кафедри реал≥зовано два власних ≥нтернет-проекти "—в≥т очима д≥тей" (myciti.iatp.org.ua/artschool) та "—тудентський культурний м≥ст" (culturalbridge.iatp.org.ua).
ѕартнери кафедри: ≤нститут м≥жнародноњ пол≥тики Ќорвег≥њ (м.ќсло), Ќј” ћј (≤нститут громадського сусп≥льства, кафедра пол≥толог≥њ), ÷ентр м≥жнародноњ осв≥ти (м. Ќовосиб≥рськ, –‘), √лух≥вський ƒѕ”, ѕолтавський ќ≤ѕѕќ, ’арк≥вський обласний науково-методичний ≥нститут безперервноњ осв≥ти, ¬сеукрањнська асоц≥ац≥¤ викладач≥в ≥стор≥њ та сусп≥льних дисципл≥н "Ќова ƒоба"(м. Ћьв≥в), ќрган≥зац≥¤ "¬чител≥ за демократ≥ю та партнерство" (м. ињв), ¬сеукрањнський ом≥тет «ахисту д≥тей (м. ињв), украњно-канадський проект "–озбудова демократ≥њ" (м. ињв), ѕрограма "IntelЃ †- Ќавчанн¤ дл¤ майбутнього", International School Projekt, Ѕуковинський пол≥толог≥чний центр, ‘онд ‘.≈берта, —умська —п≥лка письменник≥в ”крањни, ¬сеукрањнська јсоц≥ац≥¤ учител≥в рос≥йськоњ мови та л≥тератури, ≤нститут навчальноњ л≥тератури ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни, ¬идавництво "ѕедагог≥чна преса", "ќснова" (м. ’арк≥в), "√рамота" (м. ињв), ћ≥жнародний ≥нститут Ќац≥онального мемор≥алу атастрофи ≥ √ероњзму YAD VASHEM (™русалим).
афедра державного управл≥нн¤ та педагог≥чного менеджменту
- „ас утворенн¤ Ц 2006 р≥к.
- адровий склад кафедри Ц 12 ос≥б , ≥з них: кандидат≥в наук Ц 3, доцент≥в Ц 3, старших викладач≥в Ц 5, викладач≥в Ц 2, лаборант≥в Ц 1.
¬.о. зав≥дувача кафедри Ц ћедведЇв ≤.ј. , в.о. доцента, кандидат наук з державного управл≥нн¤.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи кафедри
омплексна проблема, над ¤кою працюють викладач≥ кафедри Ц "—труктурно - функц≥ональне перетворенн¤ системи п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ та переп≥дготовки кер≥вних кадр≥в на р≥вн≥ област≥".
ќсновою роботи кафедри державного управл≥нн¤ та педагог≥чного менеджменту Ї квал≥ф≥коване забезпеченн¤ профес≥йноњ переп≥дготовки та п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ фах≥вц≥в здатних формувати та реал≥зовувати державну пол≥тику в галуз¤х осв≥ти, педагог≥ки та адм≥н≥стративного менеджменту, спри¤нн¤ формуванню в них сучасних знань† та виробленню в≥дпов≥дних ум≥нь ≥ навичок дл¤ зд≥йсненн¤† високоефективноњ профес≥йноњ д≥¤льност≥.
афедра методики початковоњ та природничо-
математичноњ осв≥ти
- „ас утворенн¤ кафедри Ц 2006 р≥к.
” 2006 роц≥ кафедра мала назву методики та зм≥сту викладанн¤ у навчальних закладах, позанавчальноњ† та виховноњ роботи. « 2007 Ц методики початковоњ та природничо-математичноњ осв≥ти.
- адровий склад кафедри Ц 11 ос≥б, ≥з них: професор≥в - 1, доктор≥в педагог≥чних наук Ц 1, кандидат≥в педагог≥чних наук Ц 1, кандидат≥в б≥олог≥чних наук Ц 1, доцент≥в Ц 2, в.о. доцента Ц 1, старших викладач≥в Ц 6, лаборант≥в Ц 1.
«ав≥дувач кафедри Ц „айченко Ќ.Ќ., професор, доктор педагог≥чних наук.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи кафедри
афедра педагог≥ки та ≥нновац≥йних технолог≥й
- „ас утворенн¤ Ц 1997 р≥к.
” 2000 роц≥ кафедра мала назву - сучасних педагог≥чних технолог≥й, у 2005 роц≥ Ц≥нновац≥йних технолог≥й зм≥сту та метод≥в осв≥ти. « вересн¤ 2006 року Ц педагог≥ки та ≥нновац≥йних технолог≥й .
- адровий склад кафедри Ц 10 ос≥б, ≥з них: кандидат≥в педагог≥чних наук Ц 2, доцент≥в Ц 3, в.о. доцента Ц 1, старших викладач≥в Ц 4, викладач≥в Ц 2, лаборант≥в Ц 1.
«ав≥дувач кафедри Ц «ахарова ≤.ќ., доцент, кандидат педагог≥чних наук.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи кафедри
ѕроблема, над ¤кою працюють викладач≥ кафедри, Ц "ѕедагог≥чна ≥нновац≥йна д≥¤льн≥сть, ¤к основа модерн≥зац≥њ сучасноњ школи". ” зв'¤зку з цим, викладачами розроблено ≥ндив≥дуальн≥ плани-проспекти науково-досл≥дницькоњ д≥¤льност≥ за трьома напр¤мами:
- Ўл¤хи модерн≥зац≥њ сучасноњ школи при переход≥ на 12-ти р≥чний терм≥н навчанн¤ (—ударЇва √.‘., аленик ћ.¬., люн≥на Ќ.¬).
- ѕ≥дготовка вчител¤ до ≥нновац≥йноњ д≥¤льност≥ в умовах переходу до 12-ти р≥чноњ школи («ахарова ≤.ќ., ожем'¤к≥на ≤.¬., ћатковська ћ.¬., ≤ваненко Ћ.ќ.).
- —учасн≥ ≥нформац≥йн≥ технолог≥њ (Ќ≥колаЇнко ћ.—., Ѕубнов ≤.¬., јлексенко ќ.¬.).
- Ќаукове сп≥вроб≥тництво з " орпусом ћиру", Ѕританською –адою, †≤нститутом √ете.
афедра психолог≥њ
- „ас утворенн¤ Ц 1990 р≥к.
” 1990 роц≥ кафедра мала назву Ц соц≥ально-гуман≥тарних дисципл≥н, педагог≥ки ≥ психолог≥њ, у 1994 Ц педагог≥ки ≥ психолог≥њ, з 2006 Ц кафедра психолог≥њ.
- адровий склад кафедри Ц 9 ос≥б, ≥з них: кандидат≥в психолог≥чних наук Ц 3, доцент≥в Ц 2, в.о. доцента Ц 1, старших викладач≥в Ц 2, викладач≥в Ц 2, лаборант≥в Ц 2.
«ав≥дувач кафедри Ц Ўаванов —.¬ Ц в.о. доцента, кандидат психолог≥чних наук.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи кафедри
афедра теор≥њ та методики вихованн¤
- „ас утворенн¤ кафедри Ц 2006 р≥к.
- адровий склад кафедри Ц 9 ос≥б, ≥з них: кандидат≥в педагог≥чних наук Ц 1, кандидат≥в ф≥зичного вихованн¤ та спорту Ц 1, доцент≥в Ц 1, в.о. доцента Ц 1, старших викладач≥в Ц 4, викладач≥в Ц 2, лаборант≥в Ц 1.
¬.о. зав≥дувача кафедри† - јртюшк≥на Ћ.ћ., доцент, кандидат педагог≥чних наук.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи кафедри
ѕроблема, над ¤кою працюють викладач≥ кафедри Ц "ћетодичн≥ засади переп≥дготовки педагог≥в до використанн¤ нов≥тн≥х виховних технолог≥й ".† ѕровод¤тьс¤ два експерименти: "ћетодика та технолог≥њ соц≥ально-педагог≥чноњ роботи в осв≥тн≥х закладах" (јртюшк≥на Ћ.ћ., ™фремова √.Ћ.); "’удожньо-естетична осв≥та ≥† вихованн¤ учн≥в загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в ††††у††† †процес≥†††† впровадженн¤††† ≥нтегрованих††† курс≥в"††† (—Їрих Ћ.¬., Ѕубнова ≤.—.).
Ћаборатор≥¤ ≥нновац≥йних технолог≥й та сучасних техн≥чних засоб≥в навчанн¤
- „ас утворенн¤ лаборатор≥њ Ц 2006 р≥к.
Ћаборатор≥¤ ≥нновац≥йних технолог≥й та сучасних техн≥чних засоб≥в навчанн¤ - структурний п≥дрозд≥л ≤нституту.
- адровий склад лаборатор≥њ Ц4 особи, ≥з них: зав≥дувач† Ц 1, наукових сп≥вроб≥тник≥в Ц 3.
«ав≥дувач лаборатор≥њ Ц Ћабудько —.ѕ.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи лаборатор≥њ
Ћаборатор≥¤ с≥льськоњ школи
- „ас утворенн¤ Ц 2005 р≥к.
- адровий склад лаборатор≥њ Ц 3 науков≥ сп≥вроб≥тники.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи лаборатор≥њ
ѕроведенн¤ науково-досл≥дноњ роботи з перспективних напр¤м≥в розвитку осв≥тньоњ системи с≥льського рег≥ону , розробка ефективних технолог≥й навчально-виховного процесу та управл≥нн¤ доступн≥стю та ¤к≥стю осв≥ти.
Ћаборатор≥¤ особист≥сно-ор≥Їнтованого навчанн¤
- „ас утворенн¤ Ц 2006 р≥к.
- адровий склад лаборатор≥њ Ц 4 особи, ≥з них Ц зав≥дувач† - 1, науков≥ сп≥вроб≥тники - 3.
«ав≥дувач† лаборатор≥њ† Ц кандидат†† психолог≥чних† наук,† доцент “арасова “.Ѕ.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи лаборатор≥њ
«авданн¤, над ¤кими працюють науков≥ сп≥вроб≥тники лаборатор≥њ:
- психолого-педагог≥чн≥ проблеми особист≥сно-ор≥Їнтованого навчанн¤ учн≥в у початкових класах;
- психолог≥чний супров≥д особист≥сно зор≥Їнтованого навчанн¤ учн≥в початкових клас≥в;
- д≥агностика усп≥шност≥ особист≥сно зор≥Їнтованого навчанн¤.
ћетодичний центр —умського обласного ≥нституту п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти
- „ас утворенн¤ Ц 2005 р≥к.
” 2005-2003 рр.† в ≤нститут≥ ≥снували методичн≥ каб≥нети, у 2003-2000 рр. Ц методичн≥ в≥дд≥ли, до 2000р. Ц методисти з окремих навчальних дисципл≥н (предмет≥в)
ћетодичний центр (дал≥ ћ÷) —умського обласного ≥нституту п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти (—ќ≤ѕѕќ) Ц структурний п≥дрозд≥л ≤нституту та науково-методична установа системи п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти, що зд≥йснюЇ д≥¤льн≥сть, повТ¤зану з орган≥зац≥Їю п≥сл¤дипломноњ осв≥ти педагог≥чних кадр≥в; п≥двищенн¤м њх науково-методичного р≥вн¤, фаховоњ майстерност≥ та наданн¤м методичноњ допомоги педагог≥чним ≥ кер≥вним прац≥вникам дошк≥льних, загальноосв≥тн≥х профес≥йно-техн≥чних та позашк≥льних навчальних заклад≥в.
- адровий склад центр Ц 14 ос≥б, ≥з них Ц зав≥дувач Ц 1, методист≥в Ц 13.
«ав≥дувач центру Ц ёрченко Ћ. ≤. ѕ≥дпор¤дкований ћ÷ проректору з навчально-методичноњ роботи Ц ”довиченко ≤. ¬.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи центру
ћетою д≥¤льност≥ ћ÷ Ї орган≥зац≥¤ безперервноњ роботи методичноњ служби област≥, п≥двищенн¤ науково-методичного р≥вн¤ ≥ фаховоњ майстерност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в дошк≥льних, загальноосв≥тн≥х, профес≥йно-техн≥чних та позашк≥льних навчальних заклад≥в.
ќсновн≥ функц≥њ д≥¤льност≥ ћ÷
÷≥льов≥ функц≥њ:
≥нформац≥йно-коригуюча Ц спр¤мована на корекц≥ю та оновленн¤ ≥нформац≥њ, ¤ка пост≥йно зм≥нюЇтьс¤ в результат≥ розвитку сусп≥льства ≥ науки, впровадженн¤ нових осв≥тн≥х технолог≥й;
компенсаторна Ц наданн¤ педагогам ≥нформац≥њ, ¤ка не була отримана п≥д час навчанн¤ дл¤ здобутт¤ вищоњ педагог≥чноњ осв≥ти;
в≥дновлювальна Ц оновленн¤ знань ≥ вм≥нь, ¤к≥ були частково або повн≥стю втрачен≥ в процес≥ трудовоњ д≥¤льност≥;
прогностична (або випереджальна) Ц врахуванн¤ перспективи розвитку осв≥ти та управл≥нн¤ осв≥тою, спр¤муванн¤ на використанн¤ нов≥тн≥х ≥дей та технолог≥й у педагог≥чн≥й, кер≥вн≥й практиц≥.
ќрган≥зац≥йн≥ функц≥њ:
д≥агностична Ц систематичне вивченн¤ реального стану та р≥вн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних та кер≥вних кадр≥в;
моделююча Ц моделюванн¤ зм≥сту, форм ≥ метод≥в п≥двищенн¤ фаховоњ квал≥ф≥кац≥њ кадр≥в;
орган≥зац≥йно-координуюча Ц удосконаленн¤ координац≥њ д≥¤льност≥ субТЇкт≥в п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетенц≥њ на р≥зних р≥вн¤х (в≥д обласного ≥нституту п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти до методичних каб≥нет≥в та обТЇднань (кафедр) навчальних заклад≥в) з метою уникненн¤ дублюванн¤ у зм≥ст≥ та орган≥зац≥њ роботи з педагог≥чними та кер≥вними кадрами;
контрольно-≥нформац≥йна Ц створенн¤ та п≥дтримка зворотного звТ¤зку, системи ≥нформац≥йного забезпеченн¤ (бази даних про ¤к≥сн≥ та к≥льк≥сн≥ показники, зм≥ни) на вс≥х р≥вн¤х структурних п≥дрозд≥л≥в п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетентност≥ кадр≥в;
маркетингова Ц п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в та конкурентноздатност≥ п≥дрозд≥лу з урахуванн¤м економ≥чних, ≥нновац≥йних, ф≥нансових, соц≥альних та ≥нших умов формуванн¤ реклами, ц≥ноутворенн¤ осв≥тн≥х послуг у навчальних закладах, установах осв≥ти.
—оц≥ально-психолог≥чн≥ функц≥њ спр¤мован≥ на попул¤ризац≥ю††† п≥двищенн¤ р≥вн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в, що маЇ спри¤ти мотивац≥њ та розвитку њх творчоњ активност≥.
Ќапр¤ми д≥¤льност≥ ћ÷
науково-методичний Ц †проведенн¤ фундаментальних досл≥джень у галуз¤х: методолог≥њ, зм≥сту, теор≥њ управл≥нн¤ осв≥тою; орган≥зац≥¤ науково-досл≥дноњ роботи; супров≥д процесу атестац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в, навчальних заклад≥в, викладанн¤ базових дисципл≥н;
плануючо-орган≥зац≥йний Ц орган≥зац≥¤ та проведенн¤ науково-методичних заход≥в дл¤ вс≥х категор≥й педагог≥чних прац≥вник≥в; робота з обдарованими д≥тьми; орган≥зац≥¤ представницьких заход≥в тощо;
експериментально-досл≥дний Ц досл≥дженн¤, експериментальна перев≥рка, апробац≥¤ осв≥тн≥х ≥нновац≥й в галуз≥ дидактики, педагог≥ки, психолог≥њ, методики, фаху, державного управл≥нн¤ осв≥тою, осв≥тнього менеджменту тощо;
навчальний Ц просв≥тницька робота в систем≥ осв≥ти, попул¤ризац≥¤ передового педагог≥чного досв≥ду та ≥нновац≥й в осв≥т≥;
≥нформац≥йно-анал≥тично-консалтинговий Ц наданн¤ ≥нформац≥йних послуг закладам осв≥ти, зб≥р, анал≥з, систематизац≥¤, обробка, узагальненн¤ ≥нформац≥њ;
психолого-педагог≥чний Ц в≥дпов≥дний супров≥д навчально-виховного процесу в загальноосв≥тн≥х навчальних закладах, консультуванн¤ педагог≥чних прац≥вник≥в;
редакц≥йно-видавничий †Ц розробка, виданн¤, редагуванн¤, рецензуванн¤ науково-методичних пос≥бник≥в, рекомендац≥й, статей тощо;
коригуючий Ц †координац≥¤ методичноњ роботи педагог≥в та кер≥вних кадр≥в област≥ в атестац≥йний та п≥сл¤атестац≥йний пер≥оди.
ќсновн≥ завданн¤ д≥¤льност≥ ћ÷:
- орган≥зац≥¤ безперервного удосконаленн¤ фаховоњ майстерност≥ та п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в галуз≥ осв≥ти;
- трансформуванн¤ наукових ≥дей у практику д≥¤льност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в заклад≥в осв≥ти;
- участь в експертн≥й оц≥нц≥ ¤кост≥ та результативност≥ навчально-виховноњ роботи педагог≥чних прац≥вник≥в в≥дпов≥дно до державних осв≥тн≥х та осв≥тньо-квал≥ф≥кац≥йних стандарт≥в, план≥в, програм, розкладу зан¤ть тощо;
- орган≥зац≥¤ пошукових досл≥джень у галуз≥ розробки, впровадженн¤ методик ≥ технолог≥й навчанн¤ та вихованн¤, удосконаленн¤ форм ≥ метод≥в роботи з педагог≥чними та кер≥вними прац≥вниками у галуз≥ осв≥ти, участь в орган≥зац≥њ д≥¤льност≥ експериментальних педагог≥чних майданчик≥в, творчих груп тощо;
- координац≥¤ д≥¤льност≥ методичних каб≥нет≥в, методичних обТЇднань (кафедр) загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в;
- сп≥впрац¤ з обласними ≥нститутами п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти, вищими педагог≥чними навчальними закладами та науково-досл≥дними установами, громадськими орган≥зац≥¤ми;
- орган≥зац≥¤ ≥ проведенн¤ представницьких педагог≥чних заход≥в: педагог≥чних виставок, творчих зв≥т≥в, конкурс≥в, науково-практичних конференц≥й, сем≥нар≥в, нарад, педагог≥чних читань тощо;
- орган≥зац≥¤ обласних заход≥в роботи з талановитою учн≥вською молоддю, шл¤хом проведенн¤ ол≥мп≥ад, турн≥р≥в, конкурс≥в, тренувальних збор≥в тощо;
- проведенн¤ ≥нформац≥йно-пошуковоњ роботи, створенн¤ каталог≥в, картотек, банк≥в педагог≥чноњ ≥нформац≥њ, передового педагог≥чного досв≥ду тощо;
- анал≥з кадрового складу вчител≥в област≥, вивченн¤ ¤кост≥ кер≥вного складу загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в, визначенн¤ потреб у п≥двищенн≥ квал≥ф≥кац≥њ в≥дпов≥дних прац≥вник≥в та наданн≥ в≥дпов≥дноњ методичноњ допомоги;
- розробка, апробац≥¤ та впровадженн¤ осв≥тн≥х систем, технолог≥й навчанн¤ та вихованн¤, перспективного педагог≥чного досв≥ду, в практику роботи дошк≥льних, загальноосв≥тн≥х, профес≥йно-техн≥чних та позашк≥льних навчальних заклад≥в, консультуванн¤ сучасних форм методичноњ роботи закладу;
- створенн¤ належних умов дл¤ безперервного фахового вдосконаленн¤, п≥двищенн¤ профес≥йноњ компетентност≥ педагог≥чних ≥ кер≥вних кадр≥в загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в;
- орган≥зац≥¤ ≥ проведенн¤† (зг≥дно плану роботи ќ≤ѕѕќ) педагог≥чноњ практики на курсах п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ, спецкурс≥в дл¤ вчител≥в област≥;
- впровадженн¤ в практику роботи результат≥в науково-педагог≥чних досл≥джень;
- методичний супров≥д (вивченн¤, коригуванн¤, розробка рекомендац≥й) викладанн¤ базових дисципл≥н ≥ виконанн¤ державних стандарт≥в у закладах осв≥ти;
- ви¤вленн¤ проблем, повТ¤заних з орган≥зац≥Їю навчально-виховного процесу в загальноосв≥тн≥х навчальних закладах та п≥д час курсовоњ п≥дготовки; вивченн¤ стану питанн¤ на м≥сц¤х, зд≥йсненн¤ заход≥в щодо њх усуненн¤;
- попул¤ризац≥¤ ≥ розповсюдженн¤ методичноњ л≥тератури, ¤ка видаЇтьс¤ —ќ≤ѕѕќ або рекомендованоњ ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни;
- участь у науково-методичних, осв≥тн≥х та представницьких заходах (м≥жнародного, ¬сеукрањнського, обласного, районного р≥вн≥в) ¤к-то конференц≥¤х, зТњздах, сем≥нарах, нарадах, референдумах тощо;
- науково-методичний супров≥д процесу атестац≥њ, апробац≥њ, ≥нновац≥йноњ осв≥тньоњ д≥¤льност≥.
—умський навчально-консультац≥йний центр √лух≥вського державного педагог≥чного ун≥верситету
- „ас утворенн¤ Ц 1998 р≥к.
- адровий склад центру Ц 2 особи, ≥з них зав≥дувач Ц 1, пров≥дний фах≥вець Ц 1.
«ав≥дувач центру Ц ¬≥тер ќ.≤.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи центру
÷ентр ≥нформац≥йних технолог≥й
- „ас утворенн¤ Ц 2000 р≥к.
- адровий склад центру Ц 4 особи, ≥з них зав≥дувач центру Ц 1, спец≥ал≥ст≥в першоњ категор≥њ Ц 1, спец≥ал≥ст≥в другоњ категор≥њ Ц 1, лаборант≥в-1.
«ав≥дувач центру Ц Ќ≥колаЇнко ћ.—.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи центру
- †комп'ютерне забезпеченн¤ навчального процесу курсовоњ та маг≥стерськоњ п≥дготовки ;
- п≥дтримка роботи мереж≥ ≤нтернет та електронного звТ¤зку ≤нституту;
- проведенн¤ сем≥нар≥в , навчальноњ роботи з≥ слухачами з використанн¤м сучасних осв≥тн≥х технолог≥й;
- апробац≥¤ електронних пос≥бник≥в;
- пропаганда та розвиток сучасних ≥нформац≥йних технолог≥й.
—умський обласний центр зовн≥шнього незалежного оц≥нюванн¤ та мон≥торингу ¤кост≥ осв≥ти
- „ас утворенн¤ Ц 2005 р≥к.
—умський обласний центр зовн≥шнього незалежного оц≥нюванн¤ та мон≥торингу ¤кост≥† Ц структурний п≥дрозд≥л —умського обласного ≥нституту п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти дл¤ науково-методичного ≥ орган≥зац≥йного забезпеченн¤ управл≥нн¤ ¤к≥стю осв≥ти в рег≥он≥ та зд≥йсненн¤ зовн≥шнього оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень випускник≥в навчальних заклад≥в системи загальноњ середньоњ осв≥ти.
÷ентр зд≥йснюЇ свою д≥¤льн≥сть у взаЇмод≥њ з≥ структурними п≥дрозд≥лами ”правл≥нн¤ осв≥ти ≥ науки ќƒј, районними управл≥нн¤ми (в≥дд≥лами) осв≥ти, районними (м≥ськими) методичними каб≥нетами, —умським обласним ≥нститутом п≥сл¤дипломноњ педагог≥чноњ осв≥ти, з≥ створеними при них ком≥с≥¤ми ≥ органами, а також з осв≥тн≥ми установами ≥ педагогами.
- адровий склад центру Ц 13 ос≥б, ≥з них: зав≥дувач Ц 1,
методисти Ц 12.
«ав≥дувач центру Ц уртась —. ј. ѕ≥дпор¤дкований ÷ентр ≤-му проректору ЅЇлковському ¬. ¬.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи центру
ћетою д≥¤льност≥ —умського обласного центру зовн≥шнього незалежного оц≥нюванн¤ та мон≥торингу ¤кост≥ осв≥ти Ї:
- Ќауково-методичне забезпеченн¤ ефективноњ д≥¤льност≥ орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою з питань контролю результативност≥ осв≥тнього процесу, л≥цензуванн¤, атестац≥њ та акредитац≥њ осв≥тн≥х установ.
- ћон≥торинг ¤к≥сних зм≥н у створенн≥ ефективноњ структури загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в рег≥ону.
- –озробка пропозиц≥й щодо л≥ценз≥йних умов наданн¤ осв≥тн≥х послуг.
- –озробка рекомендац≥й щодо удосконаленн¤ наукових основ управл≥нн¤ ¤к≥стю осв≥ти.
- Ќауково-методичне забезпеченн¤ проведенн¤ педагог≥чних експертиз осв≥тньоњ д≥¤льност≥, зд≥йсненн¤ науково-методичного мон≥торингу ¤кост≥ навчально-виховного процесу.
- –озробка рег≥ональних компонент≥в осв≥тн≥х стандарт≥в, метод≥в ≥ засоб≥в реал≥зац≥њ стандарт≥в, оц≥нка ¤кост≥ навчанн¤.
- ”часть у проведенн≥ атестац≥йноњ експертизи заклад≥в осв≥ти, њх кер≥вник≥в та заступник≥в, а також педагог≥чних кадр≥в.
- ѕ≥дготовка рекомендац≥й щодо методик д≥агностики ¤кост≥ осв≥ти на основ≥ напрацювань критер≥њв ¤кост≥ знань, навчальних ум≥нь ≥ практичних навичок.
- Ќапрацюванн¤ зм≥сту ≥ процедур атестац≥њ педагог≥в, кер≥вник≥в заклад≥в осв≥ти та њх заступник≥в, заклад≥в осв≥ти.
- –озробка програм спецкурс≥в, тез лекц≥й, практичних та лабораторних зан¤ть дл¤ курс≥в п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ з питань експертизи навчально-виховних заклад≥в та оц≥нки д≥¤льност≥ кер≥вних та педагог≥чних кадр≥в, ознайомленн¤ з≥ зм≥стом технолог≥њ мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤.
- –озробка модул≥в з питань зовн≥шнього незалежного тестуванн¤ та мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти дл¤ курс≥в п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в.
- оординац≥¤ д≥¤льност≥ та наданн¤ науково-методичних консультац≥й районним (м≥ським) методичним службам з питань практики експертноњ д≥¤льност≥ та технолог≥њ проведенн¤ мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤.
- оординац≥¤ д≥¤льност≥ навчально-екзаменац≥йних центр≥в на м≥сц¤х, в ¤ких в≥дбуваЇтьс¤ проходженн¤ випускниками компТютерного тестуванн¤.
- –озробка робочого та рекомендац≥йно-консультативного матер≥алу дл¤ зд≥йсненн¤ мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤.
- –озробка робочих матер≥ал≥в дл¤ експертиз навчальних заклад≥в.
- ¬еденн¤ Їдиного л≥ценз≥йного реЇстру навчальних заклад≥в, що отримали л≥ценз≥ю на право наданн¤ осв≥тн≥х послуг.
- ”часть у розробц≥ та реал≥зац≥њ м≥жнародних програм ≥ проект≥в у межах осв≥тньоњ галуз≥.
- ѕроведенн¤ циклу сем≥нар≥в дл¤ спец≥ал≥ст≥в районних (м≥ських) управл≥нь осв≥тою, кер≥вник≥в ¬Ќ« щодо впровадженн¤ зовн≥шнього незалежного тестуванн¤ та мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти.
ќсновн≥ функц≥њ д≥¤льност≥ ÷ентру
- —творенн¤ Їдиноњ системи д≥агностики ≥ контролю стану осв≥ти на вс≥х р≥вн¤х (рег≥ональний Ц субрег≥ональний Ц ≥нституц≥йний Ц локальний), зд≥йсненн¤ мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤ рег≥ону.
- —творенн¤ адаптивних методик д≥агностики ¤кост≥ осв≥ти на основ≥ розробки вим≥рник≥в ¤кост≥ осв≥ти, навчальних ум≥нь та практичних зд≥бностей учн≥в.
- јнал≥з ¤кост≥ осв≥ти учн≥в з осв≥тн≥х областей ≥ предмет≥в; виробленн¤ шкал оц≥нок ≥ критер≥њв результативност≥ педагог≥чноњ прац≥.
- –озробка зм≥сту ≥ процедур атестац≥њ учн≥в, кер≥вник≥в ≥ осв≥тн≥х установ; анал≥з р≥вн¤ предметноњ ≥ профес≥йноњ п≥дготовки педагог≥чних прац≥вник≥в ≥ кер≥вник≥в.
- ѕ≥дготовка бази стандартизованих тестових завдань ≥ в≥дпов≥дних ≥нформац≥йно-рекомендац≥йних матер≥ал≥в.
- ¬ивченн¤ досв≥ду управл≥нн¤ ¤к≥стю осв≥ти за кордоном, в ≥нших рег≥онах ”крањни ≥ визначенн¤ можливостей його використанн¤ в —умськ≥й област≥, налагодженн¤ зв'¤зк≥в та обм≥н досв≥дом роботи з ≥ншими рег≥ональними в≥тчизн¤ними та заруб≥жними центрами мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти та незалежного зовн≥шнього тестуванн¤.
- Ќаукова, методична, експертно-консультац≥йна допомога органам управл≥нн¤ осв≥тою р≥зних р≥вн≥в, методичним центрам ≥ каб≥нетам, осв≥тн≥м установам ≥ окремим педагогам у питанн¤х д≥агностики ¤кост≥ осв≥ти та проведенн¤ зовн≥шнього незалежного тестуванн¤.
Ќапр¤ми д≥¤льност≥ ÷ентру
Ќапр¤ми д≥¤льност≥ ÷ентру в≥дпов≥дають новим тенденц≥¤м розвитку системи рег≥онального управл≥нн¤ ¤к≥стю осв≥ти, запровадженню мон≥торингових досл≥джень та зовн≥шнього незалежного оц≥нюванн¤, а саме:
- проведенн¤ зовн≥шнього оц≥нюванн¤ з украњнськоњ мови, математики та ≥стор≥њ;
апробац≥¤ тест≥в з ф≥зики, х≥м≥њ, б≥олог≥њ, географ≥њ; - квал≥ф≥кована п≥дготовка ≥нструктор≥в, екзаменатор≥в, кер≥вник≥в пункт≥в тестуванн¤;
проведенн¤ тренувальних тестувань учн≥в за схемами та технолог≥¤ми зовн≥шнього оц≥нюванн¤; - зд≥йсненн¤ роз'¤снювальноњ роботи серед учн≥в, батьк≥в та формуванн¤ позитивноњ громадськоњ думки через засоби масовоњ ≥нформац≥њ;
- участь у м≥жнародному пор≥вн¤льному досл≥дженн≥ математичноњ та природничоњ осв≥ти учн≥в 4-х ≥ 8-х клас≥в за проектом “≤ћSS;
- участь у створенн≥ обласноњ системи мон≥торингових досл≥джень ¤кост≥ осв≥ти.
ќсновн≥ завданн¤ д≥¤льност≥ ÷ентру:
- реал≥зац≥¤ конституц≥йних прав громад¤н на р≥вний доступ до осв≥ти;
- зд≥йсненн¤ мон≥торингових досл≥джень у загальноосв≥тн≥х навчальних закладах —умськоњ област≥;
- проведенн¤ незалежного зовн≥шнього оц≥нюванн¤ випускник≥в загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в.
–едакц≥йно-видавничий в≥дд≥л
- „ас утворенн¤ Ц 2005 р≥к.
- адровий склад центру Ц 5 ос≥б, ≥з них начальник Ц 1, спец≥ал≥ст≥в першоњ категор≥њ Ц 2, друкарки Ц 2.
Ќачальник центру Ц рюк ё.™.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи центру
÷ентр займаЇтьс¤ редакц≥йно-видавничою д≥¤льн≥стю: друк, тиражуванн¤, скануванн¤, форматуванн¤, редагуванн¤ текст≥в, видавництво навчально-методичних та наукових матер≥ал≥в.
Ќавчальний в≥дд≥л
- „ас утворенн¤ Ц 2000 р.
- адровий склад в≥дд≥луЦ 4 особи, з них начальник в≥дд≥лу Ц 1, методист≥вЦ3.
††††††††† Ќачальник навчального в≥дд≥лу Ц ћиргородська ќ. ¬.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи в≥дд≥лу:
- орган≥зац≥¤ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ педагог≥чних кадр≥в в област≥;
- плануванн¤ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ прац≥вник≥в заклад≥в осв≥ти област≥;
- орган≥зац≥¤ та управл≥нн¤ навчальною д≥¤льн≥стю ≤нституту;
- контроль за ¤к≥стю та ефективн≥стю навчального процесу;
- обл≥к та зв≥тн≥сть з питань навчальноњ роботи;
- координац≥¤ д≥¤льност≥ структурних навчальних п≥дрозд≥л≥в: деканат≥в, факультет≥в з питань орган≥зац≥њ навчального процесу;
- плануванн¤ навчального навантаженн¤ кафедр на навчальний р≥к;
- плануванн¤ фонду погодинноњ оплати прац≥ викладач≥в, обл≥к та контроль за зв≥тн≥стю з цього питанн¤;
- проведенн¤ сем≥нар≥в та виробничих нарад з питань орган≥зац≥њ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ, навчального процесу;
- координац≥¤ рац≥онального використанн¤ навчальних прим≥щень;
- орган≥зац≥¤, документальне оформленн¤ ≥ контроль за стажуванн¤м;
- формуванн¤ контингенту слухач≥в ≤нституту денноњ, заочноњ, очно-дистанц≥йноњ, екстернатноњ форм навчанн¤;
- веденн¤ статистики руху контингенту студент≥в, слухач≥в;
- комплектуванн¤ ƒ≈ , контроль за орган≥зац≥Їю њх роботи та веденн¤ документац≥њ;
- п≥дготовка проект≥в наказ≥в ≥ вказ≥вок з питань орган≥зац≥њ навчального процесу;
- п≥дготовка матер≥ал≥в до р≥чного зв≥ту з питань навчальноњ д≥¤льност≥, п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ;
- орган≥зац≥¤ роботи на факультетах щодо п≥дготовки ≥нформац≥њ про слухач≥в курс≥в, випускник≥в дл¤ видач≥ документ≥в про осв≥ту випускникам, св≥доцтв про п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ - слухачам курс≥в;
- забезпеченн¤ факультет≥в ≥ кафедр документац≥Їю з плануванн¤, обл≥ку ≥ зв≥тност≥ з питань навчального процесу;
- контроль за виконанн¤м навчальних план≥в ≥ програм на кафедрах;
- контроль за навчальною дисципл≥ною студент≥в ≥ викладач≥в, проведенн¤ контрольних перев≥рок в≥дв≥дуванн¤ зан¤ть студентами ≥ слухачами;
- робота з п≥дготовки статистичних та ≥нших зв≥т≥в;
- складанн¤ дов≥док, пов'¤заних з навчальною роботою.
аб≥нет передового педагог≥чного досв≥ду
- „ас утворенн¤ Ц 2005 р≥к.
- адровий склад каб≥нету Ц 1 особа Ц орень Ћ.¬, методист.
- ќсновн≥ напр¤ми роботи каб≥нету:
- ви¤вленн¤, визначенн¤, узагальненн¤ та поширенн¤ перспективного педагог≥чного досв≥ду;
- систематизац≥¤ матер≥ал≥в з впровадженн¤ ≥нновац≥йних осв≥тн≥х технолог≥й в практику роботи загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в;
- обл≥к експериментально-досл≥дницькоњ д≥¤льност≥ навчально-виховних заклад≥в област≥;
- веденн¤ картотеки передового педагог≥чного досв≥ду;
- виданн¤ анотованого каталогу матер≥ал≥в банку педагог≥чного досв≥ду —умськоњ област≥;
- виданн¤ каталогу публ≥кац≥й прац≥вник≥в ≥нституту;
- наданн¤ методичноњ допомоги щодо оформленн¤ матер≥ал≥в передового педагог≥чного досв≥ду , виданн¤ власних методичних розробок педагог≥чних прац≥вник≥в, ¤к≥ претендують на присвоЇнн¤ званн¤ "учитель-методист", "викладач-методист";
- консультуванн¤ педагог≥в област≥ з питань оформленн¤ матер≥ал≥в на ¬сеукрањнський конкурс "”читель року";
- проведенн¤ тематичних педагог≥чних виставок, методичноњ л≥тератури, публ≥кац≥й науково-педагог≥чних прац≥вник≥в ≤нституту.